Mercedes 450 SL (R107) - wyjęcie silnika

Czas na wyjęcie silnika. Taką operację zaczynamy od wyjęcia z komory silnika wszystkiego co może nam w tym przeszkodzić. Trzeba pozbyc się wszelkich zbiorników, chłodnicy, wsporników i całego osprzętu. Następnie rozłączamy wszelkie przewody i szukamy miejsc, za które można podwiesić silnik.

Mercedes R107 450SL - silnik

Mercedes R107 450SL - silnik (fot. Marcin Karp)

Pod filtrem powietrza znalazły się "uszy" za które można wyciągać silnik. Czasem zdarzy się, że trzeba dorobić takie ucho i przykręcić je w miejsce mocowania np. pompy wspomagania.

Wyjęta chłodnica i wentylator

Mercedes R107 - podwieszony silnik

Od spodu też jest trochę pracy. Po pierwsze wszystko jest w oleju — będzie brudna robota. Najpierw trzeba odkręcić układ wydechowy, robimy to przy samym kolektorze. Było bardzo kiepskie dojście — zeszło z tym sporo czasu. Następnie odkręcamy poduszkę, na której spoczywa skrzynia biegów (zaznaczone czerwonymi strzałkami). Potem odkręcamy osłonę wału napędowego — żółte linie. Następnie wystarczy tylko rozłączyć wał napędowy ze skrzynią biegów. Z przodu silnika odkręcamy dwie poduszki.
Mercedes R107 - osłona wału

Teraz można juz wyjmować V8. Tak prezentuje się już poza komorą silnika.
Mercedes R107 silnik

Mercedes R107 silnik

Mercedes R107 silnik

Wszystkie trzy poduszki są oberwane. Silnik nie może być na nie wstawiony. Konieczna jest wymiana na nowe.
Mercedes R107 - silnik

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Mercedes R107 - silnik

Mercedes R107 - silnik

Skrzynia biegów cała oblana jest olejem. Będzie trzeba coś z tym zrobić.
Mercedes R107 - silnik

Mercedes R107 - silnik

Tak wygląda pusta komora silnika.
Mercedes R107 - komora silnika

Mercedes R107 - komora silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Czy bać się sztywnej osi? Wiosenne Mercedesy Mały, ale wariat Trójmiejskie Klasyczne Rozpoczęcie Sezonu 2014! 4 godziny spottingu w Berlinie Za nami kolejna edycja Plebiscytu Fleet Awards Polska Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC Dogonić motoryzacyjne marzenia Golf - cykl życia produktu ze stajni VW [felieton] BMW za Chrisa Bangle’a Strach przed jazdą samochodem Koniec serii WTCC? Rozpoczęcie sezonu 2014 z Youngtimer Warsaw Zapach pieczywa i klekot silnika Podsterowność, nadsterowność i życie po życiu Rozpoczęcie sezonu Youngtimer Warsaw 2014 Witam w motocyklowym sezonie 2014 Typowy „polski” kierowca, czyli samiec alfa za kierownicą i reszta świata. Wojna rajdówek PSA i kiepski nastrój w Škodzie Jak to się wszystko zaczęło? Poznań Motor Show 2014 Motor Show 2014 Mój garaż marzeń Poznań Motor Show 2014

Popularne w tym tygodniu:

Cud ewolucji Lexus za ponad 5 mln zł Renault Espace Energy dCi 160 EDC Initiale Paris – test [wideo] Audi A7 Sportback 3.0 TDI competition 326 KM – test [wideo]